Tips om gewichtsverlies op het goede spoor te houden in de zomer

De zomer is volle gang en de temperaturen zijn ongekend hoog. Studies hebben aangetoond dat zowel volwassenen als kinderen de neiging hebben om in de zomermaanden aan te komen, maar dat hoeft niet het geval te zijn. We hebben hier enkele eenvoudige tips samengesteld om mensen te helpen actief te blijven en zich te committeren aan gewichtsverlies tijdens de zomer.

Hydrateer: Dit zou je belangrijkste prioriteit moeten zijn tijdens zomeractiviteiten. Drink veel water vóór, tijdens en na lichamelijke activiteit om uitdroging te voorkomen. Uitdroging betekent dat je niet de benodigde zuurstof en voedingsstoffen binnen krijgt als dat nodig is, waardoor je je moe en sloom kunt voelen. Een goede hydratatie is cruciaal voor tal van processen die plaatsvinden in het menselijk lichaam, waaronder de nierfunctie en de spijsvertering. Ga voor lage of nul caloriedranken, bij voorkeur water. Niet gek op gewoon water? Voeg smaak toe met plakjes van je favoriete fruit, of overweeg komkommer, munt of gember.

Ga naar binnen: Als het buiten warm wordt, kies er dan voor om activiteiten binnen te doen om actief te blijven. Ga naar de sportschool of sportcentrum voor een breed scala aan fysieke activiteiten waar je binnen van kunt genieten, zoals rotswand klimmen, zumbadansen, basketbal of volleybal. Of maak gebruik van de beschikbare apparatuur, waaronder weerstandsgewichten, loopbanden en fietsen. YouTube heeft enkele geweldige trainingsvideo’s en er zijn talloze activiteiten-apps die je kunnen begeleiden bij oefeningen thuis. Onthoud dat elke beweging telt!

Lees ook: Tips om veilig te trainen tijdens de zomer

Houd je aan een schema: Zonder de gewoonte om op te staan ​​en je klaar te maken voor het werk, heb je misschien moeite om aan een dagelijkse routine te blijven vasthouden. Als je werk of andere verplichtingen je niet verplichten om ’s ochtends op pad te gaan, heb je de neiging om te gaan slapen en meer te snacken dan anders. Studies tonen aan dat het handhaven van een routine op verschillende manieren gunstig is voor het menselijk lichaam, inclusief inspanningen om gewicht te verliezen en een gezond gewicht te behouden. Probeer alleen tijdens de maaltijden te eten (met een snack in de middag als dat nodig is), blijf redelijk dicht bij je normale slaaproutine en neem gedurende de hele dag lichaamsbeweging op.

Blijf bezig: Maak plannen die je uit het huis halen en weg van de koelkast. Plan dagtochten naar verschillende musea of ​​ga naar het park. Probeer een potje minigolf – een geweldige manier om beweging te krijgen tijdens de koelere avonden. Zwemmen en andere wateractiviteiten zijn ook geweldige opties.

Stap weg van de elektronica: In een wereld die bruist van activiteit en onze behoefte om verbonden te blijven, probeer tijd te besparen om de verbinding te verbreken. Omarm de downtime op welke manier dan ook, en kalmeer je ziel, lichaam en geest.

Eet mindful: Zomertijd kan synoniem zijn aan picknicks, barbecues en andere leuke activiteiten die draaien rond eten, vaak inclusief suikerhoudende drankjes en snacks zoals chips, dipsauzen, koekjes en cakes. Plan vooruit – vermijd op een lege maag te gaan door een gezond tussendoortje te pakken voordat je de deur uitloopt. Als je deelneemt aan een evenement, overweeg dan om gezonde voedingsopties aan te dragen om betere voedingskeuzes te maken. Als het meenemen van gezond eten geen optie is, kijk dan naar portiegroottes door je bord niet te overbelasten en ga niet terug voor een tweede ronde (tenzij het salade/groenten is). Kies een gezonde portie eiwitten (gegrilde kip, vis of vlees) en laat het broodje achterwege. Kies noten over chips en bessen voor zoete lekkernijen. Zorg dat het om familie of vrienden draait, in plaats van het eten.

Alcohol. ALLE vormen van alcohol bevatten calorieën en sommige zoals donkere bieren, zoete wijnen en bevroren dranken kunnen ook zeer veel koolhydraten bevatten. Enkele tips om dingen onder controle te houden: Stel een limiet in van tevoren en blijf erbij; verdun je alcoholische drank met mousserend water of andere niet-calorische vloeistof (meer light frisdrank/minder sterke drank); houdt vast aan lichtere bieren met minder calorieën; drink veel water; en blijf weg van vooraf bevroren dranken!

De biologische markt en supermarkten staan ​​vol met verse producten. Bewaar gezond eten in je koelkast om verstandige keuzes te stimuleren. Bij langere daglichturen kun je honger krijgen voordat je naar bed gaat. Als je een tussendoortje nodig hebt, zorg er dan voor dat je hoogwaardige, voedzame, voedselarme voedingsmiddelen bij de hand hebt.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten