Zeven tips om Blue Monday te verslaan

Vandaag, maandag 16 januari 2017, is het Blue Monday, naar verluidt de meest deprimerende dag van het jaar. Met het nieuwe jaar in volle gang met alle goede voornemens, en het koudere weer, is het geen wonder dat velen zich een beetje down voelen. Probeer deze 7 handige tips om deze Blue Monday te verslaan en je stemming te verlichten!

1. Verander je perspectief
Negativiteit is in feite een heel natuurlijk en normaal proces. Doordat negativiteit zo slecht wordt gelabeld, geven we het meer brandstof. Door het veranderen van ons perspectief op negativiteit en de betekenis erachter, zal het ongetwijfeld een positief effect hebben op je leven. Je slecht voelen is niet bedoeld om je te belemmeren, het is er om ervan te leren, dus omhels je negativiteit en ga verder.

2. Boek een vakantie naar de zon
De zomermaanden zijn de meest populaire tijd voor een vakantie met zon, maar er zijn tijdens de wintermaanden volop mogelijkheden om naar warmer, zonniger weer te gaan. Het boeken van een zonnige vakantie kan je niveau van serotonine verhogen, wat kan zorgen dat je je meer kalm en geconcentreerd voelt en waardoor je je productiever voelt wanneer je terugkeert naar het normale leven. Vakantie is een geweldige manier om je stress cirkel te doorbreken en positiviteit te bevorderen.

3. Boek een Staycation
Als je banksaldo het niet toelaat om naar het buitenland te gaan, waarom ga je dan niet een lang weekend weg in eigen land? Als je behoefte hebt aan een landelijke ontsnapping uit het stadsleven, kijk uit voor een aantal van de verborgen pareltjes op het platteland. Het is verbazingwekkend hoe verfrist je je zal voelen na 48 uur weg van het dagelijkse leven!

4. Lekker onder de dekens
Het is oké om toe te geven dat je een beetje depri bent, dus doe geen moeite om hiertegen te vechten! Zodra je klaar bent met werken voor de dag, transformeer je slaapkamer in een oase van rust waar je de tijd en rust kunt nemen die je nodig hebt. Zorg ervoor dat het donker is en een aangename temperatuur heeft, en verwijder lichtbronnen, zoals televisies.

5. Identificeer de triggers van je negatieve gedachten
Waarom denk je in een spiraal van negativiteit? Geeft het zien van je vrienden die heerlijk uit gaan en dat melden op Facebook, je een vervelend gevoel? Of misschien heb je een aantal mensen in je leven die negatief zijn en die je depri maken. Het kan zelfs het nieuws op de televisie zijn voor het slapen gaan, waardoor je je niet goed of zelfs slecht voelt. Zodra je weet wat je triggers zijn kun je ze vermijden of proberen te voorkomen.

6. Versla de blues met thee
Thee heeft veel psychologische en fysieke voordelen voor de gezondheid die je welzijn kunnen verbeteren. Dit fantastische drankje wordt al eeuwen gedronken over de hele wereld om te helpen met ontspanning, het verbeteren van spiritualiteit, voeding en genezing en speciale thee heeft een mix van spannende ingrediënten die de gezondheid bevorderen. Studies tonen aan dat thee de bloedtoevoer kan verhogen, angst kan verlagen en de kwaliteit van de slaap kan verbeteren. Mengsels zoals pepermunt, rooibos en groen zijn goed tegen slapeloosheid, de regulering van bloedsuiker en het stimuleren van je stofwisseling.

7. Daag de sleur uit
De enige manier om zelf-verbetering te bevorderen is om je te concentreren op met wie en wat je jezelf omringt. Het is soms al moeilijk genoeg voor ons om uit bed te komen in de ochtend en onszelf complimenten te geven, zonder dat andere mensen commentaar geven op de keuzes die je maakt. Een ondersteunend netwerk van vrienden en familie is van vitaal belang voor het bereiken van innerlijk geluk en om negativiteit te vermijden.

Geef een reactie

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten