5 manieren om je huid te ontstressen

5 manieren om je huid te ontstressen

by Redactie

Laatst geüpdatet op december 30, 2022 by Redactie

Thuiswerken tijdens de wereldwijde pandemie kan zo stressvol zijn en dit kan gevolgen hebben voor je gezondheid en huid. Hoewel de huidige situatie zijn nadelen heeft, heeft het ook een positief punt: iedereen heeft nu veel meer tijd over! Hoewel het geen wedstrijd is om als de sterkste, fitste en gezondste uit quarantaine te komen, creëert het wel een kans om je huid wat extra liefde te geven. Wie wil er tenslotte geen frisse en stralende teint. We hebben hier een ​​aantal handige tips en trucs om die stressgerelateerde puistjes, rimpels en algemene problematische huidproblemen van je gezicht te verwijderen en ze in plaats daarvan te vervangen door een levendige teint.

Probeer thuis een gezichtsbehandeling

Als je huid oplaait door stress, is er niets beters dan een kalmerende gezichtsbehandeling om je huid te verzachten. Je kan nu dan wel een ontspannende behandeling in de spa boeken, maar jezelf een gezichtsbehandeling geven is ook ontspannend. Maak je huid goed schoon, scrub je huid en zet dat een gezichtsmasker. Het is net alsof je in de spa bent, alleen ben je veilig in het comfort van je eigen badkamer!

Lees ook: Wat je kunt doen tegen puistjes en acne

Krijg genoeg slaap

Slaaptekort zorgt niet alleen voor donkere kringen rond je ogen, het kan ook leiden tot vroegtijdige veroudering, wallen, dofheid en ontstekingen. Onze huid gebruikt slaap om vocht te herstellen en dode huidcellen af ​​te werpen. Als je niet genoeg slaapt, kan je huid zijn natuurlijke ‘glans’ verliezen en kunnen bestaande huidaandoeningen verergeren. Voor je gaat slapen breng dan een nachtmasker aan. Een nachtmasker kan helpen bij het versterken en verjongen van de huid, die er dan jonger en stralender uitziet. Dit betekent dat je na gebruik elke keer weer fris wakker wordt. Zorg ervoor dat je ook elke nacht minstens 7-9 uur slaap krijgt om wakker te worden en er zo fris uit te zien als Doornroosje.

Neem een ​​pauze van het werk

Stap thuis weg van je bureau en neem een ​​pauze! Als je ’s ochtends geen Zoom-vergaderingen hebt, profiteer dan van het feit dat niemand je kan zien en leg je huid in de watten. Onthoud: zodra de klok 17.00 uur bereikt, ben je klaar! Je kunt gemakkelijk de fout maken om werktijd in je downtime te laten lekken. Het is volkomen begrijpelijk, werken en spelen zijn ​​nu in dezelfde ruimte, maar onthoud dat als je eenmaal klaar bent met werken, JE WEG STAPT VAN DIE LAPTOP.

Vermijd junk food

Iedereen vindt het moeilijk om weg te blijven van voedsel dat niet per se het beste voor ons is, vooral nu we nu allemaal ZEER dicht bij de keukenkasten zijn, de hele dag, elke dag. Helaas is junkfood nooit goed voor ons lichaam, inclusief de huid. Blijf uit de buurt van gefrituurd en bewerkt voedsel, evenals te veel suiker. Als je huid plotseling opflakkert met puistjes, is het misschien tijd om naar je eetpatroon te kijken. Vergeet niet om te hydrateren en water te drinken.

Lees ook: Welk type rimpels heb jij?

Zeg maar dag tegen rimpels!

Kalmeer die gezichtsspieren. Normale dagelijkse stress kan permanente zorgelijke lijntjes op ons gezicht achterlaten, dus stel je voor hoe die lijntjes zich op dit moment ontwikkelen! Probeer je gezichtsspieren zo vaak mogelijk te ontspannen. En masseer je huid. Door een spiegel naast je laptop te zetten, kun je elke keer dat je jezelf betrapt op het fronsen naar het scherm , je jezelf eraan herinneren om te stoppen!

Dit vind je misschien ook leuk

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten