Hoe je kunt afvallen zonder sporten

Hoe je kunt afvallen zonder sporten

by Redactie

Klinkt afvallen zonder sporten je als muziek in je oren? Of geloof je niet dat dat mogelijk is? Ontdek hoe je kunt afvallen door gezond te eten en dagelijks te bewegen, zonder uren in de sportschool te hoeven doorbrengen.

Laat suiker staan

Suiker is niet goed voor je tanden en bloedsuikerspiegel en ook niet voor je gewicht. Door suiker gaat je bloedsuikerspiegel namelijk schommelen en daardoor heb jij sneller weer trek.

Door de schommelende bloedsuikerspiegel heb je vooral trek in suikerrijke lekkernijen, waardoor je al snel meer calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt. Je kunt wel raden wat dit doet met je gewicht.

Als je wil afvallen zonder sporten, laat dan suiker vooral staan. Dat betekent geen suiker in de koffie of thee en geen koekjes, snoep en andere suikerrijke producten. Dat kan even wennen zijn en misschien moet je het langzaam afbouwen, maar het levert wel veel op voor je afslankproces.

Zoetjes en andere intensieve zoetstoffen vermijd je ook als je gewicht kwijt wilt. Deze hebben vaak ook een invloed op je bloedsuikerspiegel en bovendien zijn ze sterk bewerkt. Als je je koffie of thee toch wil zoeten, gebruik je het beste pure stevia als zoetstof. Dit is gemaakt van een plantje en het bevat nauwelijks calorieën en koolhydraten.

Vers fruit kun je – tot twee stuks per dag – prima eten als je wil afvallen. Verwen jezelf met een lekkere fruitsalade van verschillende fruitsoorten. Een toefje romige Griekse yoghurt als topping en je hebt een heerlijke zoete traktatie die ook nog eens heel gezond is.

Hoe je kunt afvallen zonder sporten

Eet meer eiwitten

Eiwitten helpen je bij de spieropbouw, maar zijn ook een goed idee als je wil afvallen. Ze geven je namelijk lange tijd een aangenaam verzadigd gevoel, zodat je minder snel naar snacks grijpt.

Eiwitten kunnen je ook helpen om meer calorieën te verbranden en dat is eveneens ideaal als je wil afvallen zonder sporten. Eet dus vaker een eitje en zet naturel zuivel, vers vlees en verse vis op tafel. Eiwitrijke vissoorten zijn bijvoorbeeld kabeljauw, sardines en forel.

Als je vegetarisch of veganistisch eet, kun je eiwitten halen uit peulvruchten. Maak een lekkere linzenburger of linzensoep, dan krijg je een behoorlijke hoeveelheid eiwitten binnen.

Vermijd frisdrank

Als je frisdrank vermijd, dan heeft dat een enorme invloed op je afslankproces. Frisdrank zit meestal vol calorieën, die je ongemerkt binnenkrijgt terwijl je drinkt. Bovendien bevat frisdrank geen voedingsstoffen, waardoor je wel gewone trek houdt. Zodoende komen al deze calorieën bovenop de andere calorieën uit voedsel.

Ook frisdrank zonder suiker kun je het beste laten staan. Dit zit vaak vol met intensieve zoetstoffen, die je eetlust kunnen verhogen en je lijf belasten.

Als je iets fris wil drinken, voeg dan wat citroen en munt toe aan een glas water. Je kunt ook een karaf water vullen met verse muntblaadjes en aardbeien of frambozen. Laat het drankje even staan om alle smaken te laten intrekken. Daarna kun je genieten van een heerlijk gezond drankje dat nauwelijks calorieën bevat.

Zet meer vezels op het menu

Vezels zijn erg gezond en vooral een goed idee als je wil afvallen zonder sporten. Ze nemen namelijk veel vocht op, waardoor je lange tijd een vol gevoel hebt zonder dat je veel calorieën binnenkrijgt.

Vezels vind je in groenten, hele vruchten, peulvruchten, noten, zaden, pitten en volkoren granen. Granen hebben als nadeel dat ze veel koolhydraten leveren, die we vaak al meer dan genoeg binnenkrijgen en die bijdragen aan vetopslag.

Bovendien bevatten veel granen gluten, die de darmen kunnen verstoren. Het beste kies je daarom voor granen die glutenvrij zijn en die meer eiwitten bevatten. Voorbeelden van deze producten zijn havermout en quinoa.

Hoe je kunt afvallen zonder sporten

Voeg gezonde vetten toe

Gezonde vetten, zoals omega 3-vetzuren, kunnen helpen om overtollig lichaamsvet te verbranden, vooral op je buik. Als je wil afvallen zonder sporten, zet je daarom het beste producten met gezonde vetten op tafel. Denk hierbij aan vette vis, kokosolie, extra vierge olijfolie en avocado.

Wil je weten hoe je snel kunt afvallen? Hier lees je er alles over.

Dit vind je misschien ook leuk

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten