Is Crosstraining de meest effectieve activiteit om een ​​optimale conditie te bereiken?

Is Crosstraining de meest effectieve activiteit om een ​​optimale conditie te bereiken?

by Redactie

Fitness groepstraining, crosstraining het combineren van joggen met krachttraining, bokstraining, is erg populair. Rennen, deadliften, zwemmen, squatten. Aërobe versus anaërobe oefeningen. Beide soorten activiteiten zijn vereist voor een maximale fitheid van ons fysieke lichaam en mentale gezondheid.

Zwemmen, joggen, fietsen en roeien zijn voorbeelden van aerobe trainingen, ook wel cardioconditionering genoemd. Het is geweldig voor je hart, uithoudingsvermogen, humeur en een lang leven. Alleen aerobe oefeningen doen kan nogal eenzijdig zijn en is effectiever in combinatie met anaerobe oefeningen.

Lees ook: 5 veelvoorkomende workout fouten

Gewichtheffen, intervaltraining met hoge intensiteit en vechtsporten zijn voorbeelden van anaërobe activiteiten die ook een verscheidenheid aan gezondheids- en fitnessvoordelen bieden. Het bouwt spieren op, versterkt botten en gewrichten sneller dan aerobe trainingen, verhoogt de kernkracht; het enige nadeel is dat anaërobe oefeningen meer kennis vergen. Als je een beginner bent op het gebied van trainen, kun je alleen joggen, maar je moet niet in je eentje intensief met gewichten trainen; een professionele trainer wordt sterk aanbevolen.

Een ander voordeel van Cross Training, vergeleken met alleen eenzijdige trainingen, je lichaam krijgt een ​​andere vorm. In tegenstelling tot een cardio-only, is het meestal gespierder en gedefinieerder, maar ziet er nog steeds slank en gezond uit. Absoluut de juiste weg naar optimale conditie.

Dit vind je misschien ook leuk

Door op de site te blijven gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren", dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten